Al maig
de 2013 entitats del Camp d’en Grassot van presentar, sense èxit, una
proposta per a la modificació (ampliació) del recorregut dels busos de barri
114 i 116. Les propostes venien sustentades amb un perquè de les mateixes
(facilitar o millorar la connexió inter-barris del districte –La Salut / Camp
d’en Grassot-. En el plenari de març
2014 el nostre grup municipal reprenguérem el tema amb un prec que demanava
la creació d’una taula de treball entre entitats socials i TMB, que va ser
acceptat.
Després de diverses insistències, es convocà
aquesta Taula el 10 de novembre amb la participació d’un representant de TMB,
dels Amics i Amigues de La Sedeta, d’un col·lectiu de veïnes de Salut Nord, dels
grups municipals i del districte.
Sobre la taula diverses peticions: Fer arribar
el transport públic a una part de La Salut molt desatesa, amb una població que
s’ha anat fent gran, i que a més ara tenen el plus de la no construcció de la
L9. Facilitar l’arribada a la zona de La Sedeta i entorn a sectors,
especialment de gent gran.
Que va manifestar TMB? Doncs d’entrada que
l’empresa no te diners, que tenen pèrdues. Comentà la situació de les línies de
busos, comparativa amb el metro... Però no digué res de la morterada que
recullen amb el bus turístic..
Això sí, TMB va reconèixer que el 114, amb 3
vehicles, va a tope, i el 116, amb 4 vehicles, hi ha franges horàries que
també. Però la resposta va ser que tot va dintre del pressupost, que
incrementar recorregut perjudica tothom que ja és usuari/a i si cal incrementar
amb un vehicle, te un sobre cost... “Si vostès troben qui ho pagui..”. Aquesta va ser la conclusió. Se li
recordà que el transport públic és un servei públic i no pot esperar-se a que
generin benefici per a que la població en pugui fer-ne us. No és pot mirar amb
ulls de negoci.
Resulta una mica vergonyós saber que una
empresa pública com TMB, municipal, plori davant legítimes demandes de veïns i
veïnes, en aquest cas sobre transport, dient que no te diners, quan
l’ajuntament de Barcelona a més del superàvit en els pressupostos, regalen
milions per altres conceptes. La darrera coneguda, 243.000€ de la taxa
turística destinats a finançar la il·luminació i el disseny exterior de la
pista de gel de plaça Catalunya o la venda d’alguns aparcaments municipals,
precisament aquells amb beneficis (tres d’ells a Gràcia; plaça del Sol,
Siracusa i Gal·la Placídia).
Hi ha el compromís del districte de tornar a
trobar-se aquesta taula cap a mitjans de gener. Esperem tenir més propostes de
reajust de recorreguts i/o d’on poden sortir diners per incrementar una miqueta
el recorregut dels busitos 114 i 116.
àngels tomás
Publicat a L'Independent de Gràcia núm. 555 - 5 desembre 2014
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada