dilluns, 8 de gener del 2018

Despullar-se una mica a Gracienques


Arrenca l'any 2018. Enguany no he fet llista de propòsits per a l'any que neix. He vist al llarg del temps que és un ritual, poc útil, en tot cas per incomplir-lo. 

Ara bé, al finalitzar el programa Gracienques, de Ràdio Gràcia, on vaig ser entrevistada  per la Josefina Altés, li vaig comentar que aprofitaria aquest fet, per desenteranyinar aquest bloc i que quan tingues l'enllaç de l'entrevista, la publicaria. Tot i que et despulles una mica, m'ho vaig passar d'allò més be. També en escoltar-la.



Aquest és l'enllaç: http://dev-gracia.bcn.cat/radiogracia/podcasts/2017_12/2017_12_19_gracienques.mp3


Deixes un bocí de tu mateixa. Ara, com comentava la Josefina, has d'estar disposada a explicar coses que la gent no coneix de tu.

Sols dos esments. Juliol de 1995. La brigada Tierra y Libertad d'Ajuda Obrera a Bòsnia, s'enfila cap a Bòsnia. Vint i una persones de Catalunya i Madrid. No formàvem part d'una gran ONG, ni teníem gaires 'padrins' importants. Varem tornar a casa quan començaven les grans manifestacions contra la guerra als Balcans a Catalunya. Tot i així no varem tenir gaire ressò mediàtic, però varem fer, des de la proximitat, allò que les dones de Tuzla ens havien demanat: expliquin el que veuen, la convivència,...


Segon esment. Per aquelles coses de la vida -o la mort-, passada una setmana d'aquesta entrevista, sense ser-ne jo conscient que li quedava un alè de vida, la persona que m'evocà escollir la primera de les tres peces musicals, que la Josefina et demana que seleccionis, marxava d'aquest món el dia de nadal. Al tanatori, a la Maden i a mi, ningú ens coneixia..... i és que érem amigues de la primera etapa, d'aquella en la que tot estava per fer i tot era possible. Més o menys, com avui.

Bona lectura i bona audició!
Bon any 2018 amb totes les lluites compartides i reivindicant la llibertat dels presos polítics.

àngels t.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada