diumenge, 20 d’agost del 2017

NoTenimPor NoTincPor

Dijous varem rebre un cop de maça col·lectiu. 
Barcelona va ser colpejada amb força. 
El dolor no por perdre de vista la reflexió. 
Els intents de tirar enrere els valors que fan de la meva ciutat especial. Cito un mos de l'article d'ahir 'Cinc idees per una Barcelona #SensePor', de Sergi Picazo i Roger Palà:

"Barcelona és símbol d’una ciutat cosmopolita, oberta, internacionalista i, políticament, ha estat vista com una urb liberal, rebel i d’esquerres. Cruïlla de la Mediterrània. Acollidora de pobles de tot arreu. Solidària amb les causes de més enllà. Sempre partidària del diàleg intercultural. Defensora de les llibertats sexuals. ‘Volem acollir’ els mateixos refugiats que fugen de Síria o l’Iraq empesos per l’acció criminal de l’autodenominat Estat Islàmic que ara ens ha colpejat. Barcelona és, probablement, la ciutat d’Europa on hi ha hagut més i majors mobilitzacions massives per l’acolliment de refugiats i contra les polítiques de tancament de fronteres de la Unió Europea. Això no ve d’ara. La capital catalana ja va acollir abans les grans manifestacions contra la guerra, i va fer que, fins i tot, George Bush pare digués l’any 2003 en un congrés de petroliers que “la política de seguretat dels Estats Units no pot dependre de si surt molta o poca gent al carrer a Barcelona”.
   
Jo he volgut aportar el meu petit gra de sorra. Ahir vaig baixar a primera hora a signar en el llibre de Condols. No m'hi vaig poder estar i vaig voler deixar la meva breu reflexió. 



"Un record per les víctimes, una abraçada a les persones ferides i les famílies... i demà continuar denunciant la hipocresia dels que ploren els morts mentre alimenten la injustícia, s'enriqueixen a qualsevol preu amb la venda d'armes. Però no podran amb nosaltres. Sense Por. Bcn Ciutat de Pau." Àngels.


 











Com a part de les reflexions a fer, insereixo l'enllaç de l'article citat a dalt, publicat per Crític, ahir. 
http://www.elcritic.cat/blogs/sentitcritic/2017/08/19/cinc-idees-per-una-barcelona-sensepor/

Un pensament també per a la gent del meu barri, la gent festera de la #ViladeGràcia, que ha vist estroncada l'alegria que comporta la celebració de la festa major. Això és poc respecte a la tragèdia general, però el dol que estem passant a la Vila és fort i compromès. Gràcies Vila per mantenir el compromís i l'esperit de la festa. Enorme abraçada!



Vila de Gràcia, 20 d'agost de 2017. 
En el 200 anys de Festa Major.





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada