diumenge, 8 de novembre del 2015

#7Njoviag #MasclismeMata #EnsVolemVives



La mobilització organitzada pel moviment feminista i que va aplegaren la seva organització més de 400 col·lectius de dones va ser un clam a donar resposta i solucions a la xacra de la violència masclista. Ahir va ser un dia important!

Fora millor no haver de sortir al carrer per això. Però no es així. ... i ahir milers de dones arribades de tots les punts del regne d’Espanya varem expressar alt i clar que això s’ha d’acabar.

Abocada a la feina de proximitat feia temps que no anava a manifestar-me fora de les ‘fronteres’ barcelonines. Tenim prou fronts oberts.

Però de seguida em vaig sentir cridada pel #7Njoviag #TerrorismeMasclista #MasclismeMata #EnsVolemVives perquè el que veiem és sols la punta del iceberg d’un problema social de gran envergadura. 

Per tant ahir no vaig poder acompanyar a les activistes de Gràcia amb el Sàhara que organitzaven una jornada solidària per recollir ajuts per fer front a la catàstrofe humanitària que ha suposat les inundacions als camps de refugiats, fa uns dies. Me'n vaig recordar, però.

Fa deu anys de l’aprovació de la llei integral contra la violència masclista que va suposar posar sobre la taula i en l’agenda política la violència vers les dones.  Però els recursos, que mai varen ser els suficients, els han anat retallant.... i això afecta a la salut, a la dignitat i també a la vida de milers i milers de dones.  

He anat a Madrid amb les companyes de la Plataforma unitària contra les violències de gènere, amb les que col·laboro sempre que puc i ens varem trobar amb les de Ca la Dona, encapçalades per la pancarta catalana que deia “No morim. Ens maten”.
 
 Moooltes joves. Molta  creativitat. Una marea violeta que no va saber d’edat ni de procedència. Moltes amigues ens anàvem trobant durant el recorregut, la Rosa, la Llum, la Alicia, l’Helena, la Rosario, la Núria, la Carme..... 

Segons les dades de Feminicio.net, sols aquest 2015, hi ha registrats 84 feminicidis al regne d’Espanya, 5 d’ells a Catalunya. Davant d’una convocatòria necessària, una resposta contundent.

Estem dins del Novembre Feminista, i ara després del 7N, vindrà 12-13-14N, el 25N i a Gràcia també el dia que retrem homenatge a la nostra veïna Mª Ángeles Chivan i totes aquelles dones assassinades i víctimes de la violència masclista.

i a més d'aquesta gran moguda, em vaig sentir orgullosa de dos coses: que les alcaldesses del canvi hi fóren ahir a Madrid, entre elles d'Ada i comprovar que la sensibilitat del moviment feminista vers les realitats nacionals. Escolar el manifest en català a Madrid, que voleu que us digui, em va agradar.

Ahir vaig saltar de Gràcia a Madrid i vaig tornar molt satisfeta. La lluita és cada dia, però ahir calia que la convo fos massiva i així va ser, espectacular. Felicitats a les organitzadores, d'aquí i d'arreu.



àngels.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada